کد خبر 1645478
تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۸
‌

جنایات دشمن صهیونیستی، دستاوردی بی‌سابقه برای مجاهدین لبنانی و فلسطینی به ارمقان آورده است و باعث شده پس از چندین سال موجی از همدلی‌ و همراهی، روانه جزب‌الله و مردم لبنان شود.

سرویس سیاست مشرق - کمتر از یک هفته است که رژیم صهیوینیستی در عملیاتی امنیتی و تروریستی، با انفجار وسائل ارتباطی مردم لبنان، بسیاری از زنان و کودکان بی‌گناه این کشور را مجروح کرده است؛ همچنین در فاصله کوتاهی نیروهای نخبه و شماری از فرماندهان حزب‌الله را در تجاوز هوایی به حریم لبنان، به شهادت رسانده است.

رژیم جنایتکار صهیونیستی مرزهای جنون را رد کرده و طی ۴۸ ساعت اخیر در عملیات‌های تروریستی گسترده، مناطق مسکونی بسیاری در جنوب و شرق لبنان را بمباران کرده است. حجم این بمباران‌ها بی‌سابقه بوده و طبق آخرین گزارش وزارت بهداشت لبنان، تلفات تجاوزات طولانی مدت رژیم صهیونیستی به ۴۹۲ شهید و ۱۶۴۵ زخمی رسیده است. طبق این گزارش، تاکنون حملات اسرائیل منجر به کشته شدن ۳۵ کودک و ۵۸ زن شده است.

گرچه رزمندگان و مردم مظلوم لبنان در این ایام تحت فشار و اضطراب شدیدی قرار گرفته‌اند؛ اما این حجم از جنایات دشمن صهیونیستی، دستاوردی بی‌سابقه برای مجاهدین لبنانی و فلسطینی به ارمقان آورده است و باعث شده پس از چندین سال موجی از همدلی‌ و همراهی از سوی مردم بی‌طرف لبنان و دیکر مناطق عرب‌نشین، روانه جزب‌الله شود.

یکی از مهمترین واکنش‌های بین‌المللی نسبت به جنایات دشمن در لبنان، بیانیه دفتر مرجع عالیقدر شیعیان عراق، آیت الله سیستانی بود. ایشان طی بیانیه‌ای تاکید کردند: هجوم رژیم صهیونیستی علیه لبنان محکوم است. ایشان همچنین خواستار هر تلاشی برای توقف این تجاوز وحشیانه مستمر و محافظت از مردم لبنان در برابر تاثیرات ویرانگر آن شدند و از مومنان می خواهند هرچه را که باعث کاهش رنج و تامین نیازهای انسانی آنها می شود، انجام دهند.

تشکل «جمعیت علمای عراق» هم در پاسخ به پیام آیت‌الله سیستانی، از تمامی مراکز فرهنگی و دینی سراسر عراق درخواست کرد با تمام توان به کمک مردم و مقاومت لبنان بشتابند. این تشکل همچنین به یادآوری روزهای سخت عراق پرداخت که مجاهدت‌های رزمندگان حزب‌الله لبنان پابه‌پای مبارزان حشدالشعبی، به پاک شدن عراق از لوث وجود تروریست‌ها منتهی شد.

موج همدلی با مجاهدین لبنان و فلسطین در منطقه

نخست وزیر عراق در فاصله کمی پس از انتشار بیانیه آیت‌الله سیستانی، آمادگی دولت عراق برای پذیرش افراد زخمی لبنان و ارسال کمک به آنان را اعلام کرد. محمد السودانی نخست وزیر عراق شامگاه دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای نوشت: با توجه به تحولاتی که لبنان با آن روبروست، دولت و ملت عراق ضمن حمایت از لبنان، تمام تلاش خود را به کار خواهد گرفت تا این تجاوز را متوقف سازد و به ملت لبنان برای مقابله با تجاوزات جنایتکارانه صهیونیستی کمک کند.

موج همدلی با مجاهدین لبنان و فلسطین در منطقه

آستان مقدس امام حسین (ع) نیز در راستای عمل به رهنمودهای آیت الله سیستانی، مرجعیت عالیقدر شیعیان عراق اعلام کرد که یک کاروان پزشکی بزرگ را برای کمک به ملت لبنان اعزام می‌کند. دبیرخانه عتبه عباسی(ع) نیز از ارسال کمک‌های بشردوستانه به لبنان برای همبستگی با مردم آن خبر داد. علاوه بر آن گروه‌های مقاومت عراق نیز توافق کردند در صورت هر گونه عملیات زمینی احتمالی ارتش اشغالگر در جنوب لبنان، مستقیما برای حمایت از حزب‌الله وارد نبردها شوند.

در پی حمله رژیم صهیونیستی به لبنان و بیانیه مرجعیت شیعه آیت الله سیستانی در این خصوص، کلیه دروس حوزه علمیه نجف اشرف، برای روز سه شنبه تعطیل شد.

فالح الفیاض، رئیس سازمان حشد شعبی در بیانیه‌ای اعلام کرد: با اهتمام بسیار، بیانیه مرجعیت عالیقدر آیت الله سیستانی درباره حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به کشور برادر لبنان را که مقاومان قهرمان و غیرنظامیان بی گناه و دفاع را هدف قرار داده و هنوز به حملات وحشیانه خود به مناطق مسکونی ادامه می‌دهد، دریافت کردیم.

موج همدلی با مجاهدین لبنان و فلسطین در منطقه

فالح الفیاض، رئیس سازمان حشد شعبی

همچنین کمپین‌های مختلفی برای کمک به مردم لبنان در شبکه‌های اجتماعی عراق آغاز شده است.

موج همدلی با مجاهدین لبنان و فلسطین در منطقه

مردم عراق همچنین در حرم مقدس کاظمیه برای نصرت و سلامتی رزمندگان لبنانی دست به دعا شدند.

خواندن دعا برای حفظ و حمایت از همه مجاهدان مقاومت در حرم مقدس کاظمیه

علاوه بر مردم عراق، ساکنین شهر جنین در کرانه باختری نیز از بلندگوهای مساجد این شهر، دعای سلامتی برای مردم لبنان پخش کردند.

طلب دعا برای مردم‌ غزه و لبنان از مساجد جنین

همچنین کشورهای مصر، سوریه، اردن، و دولت نجات ملی یمن نیز با صدور بیانیه‌های تندی ضمن محکوم کردن حملات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف لبنان همبستگی خود را با دولت و ملت لبنان اعلام کردند.

أیمن الصفدی، وزیر خارجه اردن با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن حملات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف لبنان همبستگی خود را با دولت و ملت لبنان اعلام کرد.

موج همدلی با مجاهدین لبنان و فلسطین در منطقه

بیانیه أیمن الصفدی، وزیر خارجه اردن در محکومیت جنایات علیه لبنان

علاوه بر دولت اردن، صدها نفر از مردم این کشور نیز شامگاه دوم مهر، با تجمع مقابل سفارت رژیم صهیونیستی، شعارهایی در حمایت از لبنان سر دادند. مردم اردن فریاد زدند: «ای لبنان، قوی بمان، این غم از بین خواهد رفت.»

تظاهرات اردنی‌ها در حمایت از لبنان

لبنان در حالی شاهد حمایت‌های بین‌المللی است که در ساعات اخیر، گرفتار آسیب‌های ناشی از حملات دشمن صهیونیستی شده و پس از بمباران مناطق مسکونی، بخشی از مردم در حال ترک مناطق جنوبی هستند که این موضوع سبب ایجاد ترافیک سنگین شده است.

ترافیک پرحجم بزرگراه‌های لبنان

با این حال جوانان لبنانی در این شرایط با روحیه بالای خود ثابت‌قدم مانده و تلاش کردند تا در حد بزاعت خود در این شرایط، با اقداماتی نظیر پخش آب بین مردم گرفتار در ترافیک، به آنها روحیه بدهند.

موج همدلی با مجاهدین لبنان و فلسطین در منطقه

البته مردم لبنان از محبت‌های رسانه‌ای و هنری کاربران بین‌المللی نیز بی‌نصیب نماندند. شماری از طراحان کشورهای مختلف و حتی رسانه‌های فلسطینی، با تولید پوستر، همدردی خود با مردم لبنان را اینگونه ابراز کردند.

موج همدلی با مجاهدین لبنان و فلسطین در منطقه

پوستر وایرال شده در رسانه‌های فلسطینی

کاربران توئیتر فارسی و عرب‌زبان نیز با انتشار استوری مشترک «برداً و سلاماً علی اللبنان» همدردی خود با مردم مظلوم این سرزمین را نشان دادند.

موج همدلی با مجاهدین لبنان و فلسطین در منطقه

در بین کاربران ایرانی، چهره‌های فرهنگی و سیاسی نیز علیه جنایات صهیونیست‌ها موضع گرفتند و بمباران مناطق مسکونی لبنان را محکوم کردند. این نمونه کوچکی از اتحاد شکل‌گرفته کشورهای بین‌المللی در حمایت از حزب‌الله و مردم مظلوم لبنان است.

صادق کوشکی، کارشناس ارشد مسائل منطقه، اخیرا طی یادداشتی نوشته بود: عملیات تروریستی - امنیتی رژیم صهیونیستی با وجود مشکلات و خساراتی که به حزب الله زد، یک آورده بزرگ داشت و آن موج همدردی و همراهی بسیاری از گروه‌های سیاسی لبنان و بخش‌هایی از جامعه لبنان و حتی مسیحیان مارونی بود، ایجاد وحدت ملی، همدردی و اهدای خون نشان از یک همگرایی در درون لبنان علیه رژیم صهیونیستی است که این اتحاد تا کنون از بعد از جنگ ۳۳ روزه شکل نگرفته بود.

این دستاورد سیاسی و اجتماعی مهمی برای حزب الله هست که نباید آن را نادیده گرفت و هرچند که حزب الله خسارت‌های جدی در آن ماجرای پیجرها و بیسیم‌ها متحمل شد، اما در نقطه مقابل اتحاد و همدردی و هماهنگی از طوایف مختلف لبنانی را بدست آورد که به نوعی بخشی از آن خسارت‌ها را جبران کرد.

در ادامه تصاویر توئیت کاربران ایرانی و عرب‌زبان در حمایت از حزب‌الله و مردم لبنان را مشاهده می‌کنید:

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۳
    0 1
    پس ایران و یمن چرا عملا کاری نمیکنن؟حمایت از مظلوم پس چی شد؟چرا با موشکهاشون تل آویو و حیفارو به لرزه در نمیارن؟
  • FR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۳
    2 0
    عجب موج عظیمی!!!!!!
  • IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۳
    1 1
    الهي عظم البلا و برح الخفا وانكشف الغظا و انقطع الرجا و ضاقت الارض و منعت اسما و انت المستعان و اليك المشتكي و عليك المعول في الشده و الرخا
  • IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۳
    1 1
    وَ ابْتَغُوا إِلَیهِ الْوَسِیلَةَ وَ جاهِدُوا فِی سَبِیلِهِ لَعَلَّکمْ تُفْلِحُونَ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس